Kriz dönemlerinde iletişimden vazgeçmeyin

GÜNDEM

Balkan Rumeli Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (BALKANTÜRKSİAD) Covid-19 pandemisi nedeniyle online ortamda yaptığı Akademi toplantılarının 6.’cısını gerçekleştirdi.

Balkantürk Akademi Başkanı Şehzan Seçen’in moderatörlüğünde Instagramda canlı olarak gerçekleşen son yayının konuğu Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ferah Onat Dinamobet oldu. ‘Kriz Döneminde Marka Yönetimi’ konusunda bilgiler veren Onat, “Firmaların iletişime olan inançları bu dönemde ve hiçbir dönemde azalmamalı, iletişime yapılan yatırımlar boşa gitmez. Müşteri ve Restbet çalışan iletişimine verilen önem de artarak devam etmeli” dedi.

Programın moderasyonunu üstlenen Balkantürk Akademi Başkanı Şehzan Seçen, “Mümkün olduğund0a pandemi süresince online platformlardan sizlere ulaşmaya çalıştık. Çok güzel konuklar ağırladık. Önemli konulara değindik. Artık yeni normale geçtik. Bu son online akademi etkinliğimiz. Umarım her şey daha da iyiye gider ve Eylül itibariyle yeni sezonda bir arada etkinliklerimizi yaparız” diye konuştu.

“SAĞLIĞI ÖN PLANDA TUTAN MARKALAR AKILDA KALDI”

Şehzan Seçen’in sorularına cevap veren Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ferah Onat, kriz sürecinde bazı markaların yaptığı/yapmadığı konulara değindi. Onat, “Bu süreçte bazı markalar müşterileriyle olan bağlarını korudular. Sağlığın önemli olduğunu sürekli ifade ettiler. Bu yaptıkları sayesinde çok olumlu markalar olarak algılanmalarına yardımcı oldu. Akılda böyle kaldılar. Tabi sürecin ekonomik boyutu da var. Bu süreçte ekonomik dayanıklılığı olan, nakitini iyi yöneten, kendini her türlü krize karşı hazır tutan markalar bu süreçten daha az hasarla çıktılar” dedi.

“BU SÜREÇTE İLETİŞİMİN ÖNEMİ DAHA İYİ ANLAŞILDI”

Bir Restbet kurumda herkesin halkla ilişkiler görevlisi olduğunu belirten Onat, “Kapıdaki güvenlikten, telefona bakan arkadaşımıza, müşteri ilişkilerindeki personelden temizlik yapan dostumuza kadar herkes iletişimden sorumludur. Çünkü bu kişilerin yaptıkları ya da yapmadıkları her şey bir iletişimdir. Özellikle bu süreçte iletişimin önemi firmalarca çok daha iyi anlaşılmıştır diye düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

DOĞRU SOSYAL MEDYA KULLANIMI NASIL OLMALI?

Sosyal medyanın iletişim sürecinde önemli bir yer tuttuğunu ifade eden Onat, sosyal medyanın artık kişisel markamızı yönetme platformlarına döndüğünü belirtti. Onat, sözlerine şöyle devam etti: “Biz sosyal medya hesaplarımızda kim olduğumuzu göstermek ve nasıl gözükmek istiyoruz. Bunun sonucunda ne amaçlıyoruz, kendimizi iyi hissetmek mi, eşimiz dostumuzla eğlenmek mi, işimizi pazarlamak mı, yoksa tatmin derdinde miyiz? Öncelikle bu soruların cevaplarını belirlemeliyiz. Sosyal medyada iyi içerik üretmek çok önemli. Yazılan yazılar, doğru etiketlemeler çok önemli. Amacımızı iyi belirleyip o yönde kullanmalıyız. Firma olarak hedefleriniz büyükse, önemli bir firmaysanız sosyal medya hesaplarınız profesyonellerce kullanılmalı. İçerikleriniz çok iyi olmalı, yabancı dilde içerikler de üretmelisiniz.” Onat sözlerine BALKANTURKSIAD’ı da dijital iletişim araçlarını son derece etkin Cratosslot kullandığı için tebrik ederek son verdi.

Sıradaki Haber
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.