IAB’de görev değişimi
Türkiye’de 10 yıldır dijital reklamcılık ve pazarlama endüstrisini güçlendirmek, sağlıklı ve sürdürülebilir büyümesine katkı sağlamak adına faaliyetlerini gerçekleştiren İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), yeni yönetim kurulu başkanını seçti.
2 yıldır IAB Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev alan Neslihan Olcay, görev süresinin dolmasıyla birlikte başkanlık görevini son 3 dönemdir IAB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı olarak görev alan Ayşen Akalın’a devretti.
IAB’nin yeni Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Akalın, 1993'te Mimar Sinan Üniversitesi İstatistik Bölümü'nden mezun oldu. 1993-1998 yılları arasında Leo Burnett Reklam Ajansında medya planlama uzmanı olarak çalıştı. 1998'de Eczacıbaşı Holding'e geçti. Eczacıbaşı Topluluğu Tüketim Ürünleri için medya planlama ve satın alma uzmanı olarak çalışmaya başladı. 2000 yılından itibaren Eczacıbaşı Topluluğu markalarının planlama ve satın alma sorumluluğunu üstlendi. Halen görevine Medya, Dijital Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü olarak devam ediyor. Ayrıca Reklamverenler Derneği Başkan Yardımcılığı, Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK) üyeliği, Reklam Kurulu üyeliği ve Reklam Konseyi üyeliği görevlerini yürütüyor.
IAB, İnteraktif Reklamcılık Derneği Hakkında:
1996 yılında Amerika’da kurulan, bugün 48 ülkede faaliyet gösteren dünyanın en büyük dijital pazarlama ve reklamcılık sektör derneği IAB (Interactive Advertising Bureau), tüm dünyada dijital reklamcılık endüstrisinin sürdürülebilir sağlıklı gelişimine destek vermektedir. IAB’nin Avrupa’daki ülke bazlı örgütlenmesi IAB Europe tarafından koordine edilmektedir.
Türkiye’de 23 sektör temsilcisi ile 2007’de bir platform olarak kurulan, 2011 Temmuz ayında dernekleşen İnteraktif Reklamcılık Derneği bugün aynı çatı altında temsil edilen yayıncı, reklamveren ve ajanslardan oluşan 153 üyesi ile faaliyetlerini gerçekleştirmektedir.
İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), hedefleri doğrultusunda eğitimden, endüstriyel standartların oluşturulmasına, yarışmalardan sektörel araştırmalara kadar pek çok alanda faaliyet göstermektedir. Bu amaç doğrultusunda reklamverenlere, ajanslara ve yayıncılara interaktif iletişimin katma değerini anlatmakta, kamu nezdinde yürüttüğü çeşitli faaliyetlerle endüstrinin doğru ve nitelikli biçimde büyümesine katkı sağlamaktadır.